Search

Kratkići: Brigand, Damir Imamović, Nikki Louder, Scriptor, Artan Lili

Updated: Sep 8

Novo izdanje kratkića malo je više otišlo u susjedstvo. Od beogradskog party rocka i shoegazea do sarajevskog sevdaha i slovenskog noise rocka, tu je za svakog ponešto.


Brigand - Iza crne duge (Dallas, 2020.)

Treći album pančevačko-beogradskog sastav Brigand vrlo je zanimljiv "teški" shoegaze na tragu novijih bendova poput Nothing, ali i klasika žanra poput My Bloody Valentine ili Ride. Primjetan je utjecaj i bendova iz metalskog spektra, bilo da se radi o Neurosis, Soundgarden ili Jesu. Glazba je istovremeno i melodična i žestoka, prepuna distorzije, efekata i feedbacka. Takvo zvukovno okruženje idealno je za tekstove frontmena Velibora Nikolića koji spajaju simboličko i direktno, osobno i političko na način koji vrlo plastično ocrtava sve skučenije stanje svijesti kako u susjedstvu, tako i kod nas, i to u razdoblju prije pandemije. "Iza crne duge" nije eksplicitno politički album, no spoj glazbe, teksta i vokala definitivno predstavlja sliku jednog vrlo suvremenog i aktualnog beznađa.


Damir Imamović - Singer of Tales (Wrasse Records, 2020.)

Damir Imamović predstavlja treću generaciju pjevača sevdaha u svojoj obitelji, a "Singer of Tales" izdan za britansku izdavačku kuću i namjenjen svjetskom "world music" tržištu daljnji je iskorak u njegovom istraživanju ne samo lokalnog i obiteljskog glazbenog nasljeđa, nego i pokušaj definitivnog pozicioniranja žanra kao relevantne i potetne "globalne" forme. Pjesme su pomno izabrani klasici u Imamovićevom aranžmanu, ali pravu zanimljivost predstavljaju prateći instrumentalisti koji glazbu guraju u različitim smjerovima. Uz Imamovića sviraju bosanska violinistica Ivana Đurić, turski glazbenik Derya Türkan na žičanom instrumentu kemenče karakterističnom za istočni Mediteran te američki kontrabasist Greg Cohen poznat po suradnjama s Tomom Waitsom i Johnom Zornom. Krajnji rezultat je nedvojbeno tradicijski orijentiran album, ispod kojeg je vidljiv avangardni impuls koji gura glazbu od onog što se često naziva "bosanskim bluesom" prema prigušenom jazz teritoriju.


Nikki Louder - s/t EP (Moonlee Records, 2020.)

Slovenski noise rock trio vratio se ovim kratkim EP-jem na kojem specifična produkcija igra podjednaku ulogu kao i sama glazba. Sve oznake žanra su tu. Vokali su spušteni u miksu i svedeni na ritmičku ulogu, bubnjevi su propulzivni i agresivni, gitara abrazivna, bas prigodno bruji i nosi pjesme. No sve je postavljeno tako da namjerno ostavlja dojam sirove žive snimke, kao da je slušatelj usred bendove probe u garaži. Svi koje vole ovakvu vrstu glazbe znaju da je to za ovakav tip benda to uvijek najveća pohvala.



Scriptor - Stihija (Sinestet, 2020.)

Baš kao i Magellano, kolega mu iz Sinestet kolektiva Scriptor još je jedan zagrebački MC koji već godinama funkcionira u undergroundu te ne pokazuje nikakve izrazite komercijalne ambicije. "Stihija" je njegov ovogodišnji album sastavljen od starijih singlova i novih pjesama. Unutar pola sata dominira osvježavajuće nepretenciozna, ali vrlo kompetentna boom bap produkcija koju potpisuju Masni Taksista, ZOPO i KOOLADE, ali i reper očigledno zaljubljen u snagu riječi. Ovakva vrsta repa, posebice kod nas gdje se na hip hop gleda samo u kontekstu crossover potencijala bilo prema pop rocku, klupskoj glazbi ili trap folku, bliža je slam poeziji ili battle rapu, nego nečemu namijenjenom širokoj publici. Za mene je to veliki plus jer iza svakog stiha, čak i ako na trenutke ima i previše lomljenja jezika, izbija strast prema formi.


Artan Lili - III ( Croatia Records, 2020.)

Iznimno popularni beogradski noise pop trio Artan Lili odlučio se priključiti trenutnom svjetskom trendu pa su treći album odlučili objaviti u dva dijela. Prvi dio sastavljen od pet pjesama dostupan je od početka godine, a drugi se još čeka, no pjesme podsjećaju na elektro rock također popularnih Buč Kesedi. Ovo je pop rock redefiniran kao klupska glazba. Dominiraju ritam mašine i synthovi, gitare su maknute u pozadinu, a tekstovi su gurnuti do gotovo trap razine opsjednutosti partijanjem i brzinskim odnosima. Teško je ne priznati da ovakav potez nema komercijalnog smisla, no glazba baš kao i tekstovi ostavljaju blagi osjećaj praznine.

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2020.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle