Jan 17, 20192 min

Ambiciozni povratak Sharon Van Etten

Unatoč neospornoj emotivnosti i jasnoći glazbe, album na koncu ipak ostavlja dojam namjernog stilskog širenja, možda ne kalkuliranog, ali svakako strateški planiranog.

Remind Me Tomorrow (Jagjaguar, 2019.)

Prvi album u skoro pet godina predstavlja novu i ponešto drugačiju sliku kantautorice Sharon Van Etten. Nekadašnji folkom nadahnuti zvuk zamijenila je daleko šira paleta zvukova koju Van Etten i producent John Congleton predstavljaju u vrlo filmskom izdanju. (Asocijacija na sedmu umjetnost vjerojatno nije slučajna jer se u pauzi od glazbe Van Etten okušala u sporednim ulogama u serijama The OA i Twin Peaks: The Return.)

Svaka od ovih pjesama zrači ambicijom koja danas vjerojatno predstavlja vrhunac karijere nekog indie glazbenika - da njegova pjesma završi u ključnom emocionalnom trenutku nekog filma ili serije. Svjestan sam koliko ova rečenica na prvu zvuči posprdno, ali u svijetu u kojem glazbenici najviše zarađuju turnejama, promocija pa usto još i plaćena zbilja zvuči kao savršena prilika. No ovaj opis ne znači nužno i da je "Remind Me Tomorrow" kalkulirano ostvarenje.

Album se otvara stihovima "Sitting at the bar, I told you everything/You said, "holy shit, you almost died" i time donekle nagovještava osoban ton albuma. Međutim, te tendencije su uklopljene ne samo u univerzalna značenja s kojima se lako identificirati kao u znakovito nazvanoj "No One's Easy To Love" nego i efektnu, gotovo populistički postavljenu glazbu koja spretno povezuje njene korijene u New Jerseyju (izgleda da postoji zakon da bar jedna pjesma izvođača iz tog kraja mora odražavati Springsteenov utjecaj) i synth pop stilizacije koje zvuče poput modernizirane verzije "Violator" Depeche Mode. Sve je to upareno sa specifično eteričnim vokalom koji pjesmama daje dozu zavodljive enigmatičnosti, poput one u sjajnoj “Memorial Day“ što samo dodatno povećava crossover potencijal ovog albuma.

Unatoč neospornoj emotivnosti i jasnoći glazbe, album na koncu ipak ostavlja dojam namjernog stilskog širenja, možda ne kalkuliranog, ali svakako strateški planiranog. Velike pjesme ionako bolje prolaze od malih.

    198
    0