"Sounds From Slovenian Bedrooms IV" od naslova nadalje diči se svojom neprofesionalnošću. Pjesme su većinski tek skice, komadi manje ili više šarmantnih lo-fi eksperimenata, ali upravo se u tome krije svježina i kvaliteta ovakve kompilacije.
Razni izvođači - Sounds From Slovenian Bedrooms IV (ŠOP Records, 2021.)
Kad pišem o regionalnim izdanjima, često znam pohvaliti izvođače da zvuče profesionalno ili "svjetski". Jednim je dijelom je to obična lijenost i posezanje za klišejima, no s druge je strane to ipak odavanje priznanja nečijem trudu. Sasvim je u redu reći da glazba zvuči profesionalno i spremno za konzumaciju bilo gdje u svijetu. "Sounds From Slovenian Bedrooms IV", najnoviji nastavak serije kompilacija slovenske D.I.Y izdavačke kuće ŠOP Records, pak pokazuje da je suprotan slučaj također i više nego u redu.
"Sounds From Slovenian Bedrooms" od naslova nadalje diči se svojom neprofesionalnošću. Pjesme su snimane mahom u kućnim uvjetima, žanrovska pravila su izvrnuta naglavačke, a kompilacija svežderski uključuje sve od akustičnih kantautora do grubih noise i eksperimentalnih komada. Pjesme su većinski tek skice, komadi manje ili više šarmantnih lo-fi eksperimenata, ali upravo se u tome krije svježina i kvaliteta ovakve kompilacije. Uzmimo na primjer pjesmu "Simple Thing" Pralnog Stroja, u kojoj se sudaraju dubstep wob wobovi, downtempo loopovi bubnja i najsharinskiji gitarskih solo iz osamdesetih. Funkcionira li najbolje sve skupa? To nije ni poanta. Poanta je da bude zanimljivo šareno i da se slušatelj zapita "dobro, koji je ovo kurac?", a ja sam bome tijekom ove kompilacije to pomislio više od nekoliko puta. Pristojno rečeno, poanta je sloboda, sloboda izražavanja. Uostalom, kompilacija je posvećena Radio Študentu i slovenskoj alternativnoj sceni koju Janšina vlada već mjesecima sustavno guši.
U dobu streaminga, kuriranih playlista i bjesomučne utrke za klikovima na YouTubeu, lako je zaboraviti na ovakve stvari koje nigdje do kraja ne pripadaju. Najviše što se ova kompilacija približava ičemu trendovskom dolazi odmah na početku s "Aspirin" koju potpisuje Vintage Versace. Njen nesmiljeni digitalni eklekticizam lako možemo svrstati pod hyperpop, koji je gle čuda, izvorno kućni žanr koji sve češće komodificiraju streaming servisi poput Spotifyja jer je omiljen među generacijom Z.
Pjesme na "Sounds From Slovenian Bedrooms IV" možda nisu zamišljene za široku konzumaciju i možda čak nisu ni posebno dobre, no sama činjenica da postoje dovoljan je razlog za veselje. Onog trenutka kad kućne produkcije potpuno ostanu bez tih ključnih "koji je ovo kurac" trenutaka, znat ćemo da je glazbena industrija potpuno pobijedila.
Comentários