top of page
Search

Ambiciozni povratak Sharon Van Etten

Unatoč neospornoj emotivnosti i jasnoći glazbe, album na koncu ipak ostavlja dojam namjernog stilskog širenja, možda ne kalkuliranog, ali svakako strateški planiranog.

Remind Me Tomorrow (Jagjaguar, 2019.)


Prvi album u skoro pet godina predstavlja novu i ponešto drugačiju sliku kantautorice Sharon Van Etten. Nekadašnji folkom nadahnuti zvuk zamijenila je daleko šira paleta zvukova koju Van Etten i producent John Congleton predstavljaju u vrlo filmskom izdanju. (Asocijacija na sedmu umjetnost vjerojatno nije slučajna jer se u pauzi od glazbe Van Etten okušala u sporednim ulogama u serijama The OA i Twin Peaks: The Return.)


Svaka od ovih pjesama zrači ambicijom koja danas vjerojatno predstavlja vrhunac karijere nekog indie glazbenika - da njegova pjesma završi u ključnom emocionalnom trenutku nekog filma ili serije. Svjestan sam koliko ova rečenica na prvu zvuči posprdno, ali u svijetu u kojem glazbenici najviše zarađuju turnejama, promocija pa usto još i plaćena zbilja zvuči kao savršena prilika. No ovaj opis ne znači nužno i da je "Remind Me Tomorrow" kalkulirano ostvarenje.


Album se otvara stihovima "Sitting at the bar, I told you everything/You said, "holy shit, you almost died" i time donekle nagovještava osoban ton albuma. Međutim, te tendencije su uklopljene ne samo u univerzalna značenja s kojima se lako identificirati kao u znakovito nazvanoj "No One's Easy To Love" nego i efektnu, gotovo populistički postavljenu glazbu koja spretno povezuje njene korijene u New Jerseyju (izgleda da postoji zakon da bar jedna pjesma izvođača iz tog kraja mora odražavati Springsteenov utjecaj) i synth pop stilizacije koje zvuče poput modernizirane verzije "Violator" Depeche Mode. Sve je to upareno sa specifično eteričnim vokalom koji pjesmama daje dozu zavodljive enigmatičnosti, poput one u sjajnoj “Memorial Day“ što samo dodatno povećava crossover potencijal ovog albuma.


Unatoč neospornoj emotivnosti i jasnoći glazbe, album na koncu ipak ostavlja dojam namjernog stilskog širenja, možda ne kalkuliranog, ali svakako strateški planiranog. Velike pjesme ionako bolje prolaze od malih.




198 views

Recent Posts

See All
bottom of page