Umjesto konvencionalne liste singlova, ove godine sam izabrao niz pjesama, bilo albumskih, bilo najavnih singlova, bilo samostalnih singlova koji su mi zapeli za uho.
Također, umjesto standardne top liste, playlista je (s iznimkom prvih nekoliko pjesama) složena po sistemu svojevrsnog mikstejpa. Odabrao sam pedeset pjesama i htio sam stvoriti kakav takav flow i narativ u slušanju.
Foto: Namroud Gorguis, Unsplash
Naravno, jedan čovjek nikad ne može imati precizan dojam pop kulturnog pulsa. Zato sam se odlučio na malo dublje ilustriranje vlastitog ukusa, izvan ograničenja službenih singlova. Streaming je ionako dokinuo granice između singla i običnog albumskog broja. Nisam se imao potrebu osvrtati na dominantne trendove jer, iako bi čovjek zdravorazumski zaključio da će streaming stvari disperzirati do granica apsurda, na većini lista vrlo različitih publikacija dominira desetak izvođača, bilo da se radi albumima ili singlovima. Pogledate li Pitchfork, Rolling Stone, New York Times ili NPR, nećete proći bez Beyonce, Rosalie, Taylor Swift ili Bad Bunnyja. I sve je to ok, no glazbe ima izvan granica ogromnih turneja i gigantskih streaming brojki. Naravno, ni na ovoj ni na albumskoj inventuri druge polovice godine koja će uslijediti nije sve rezervirano za one ispod radara.
Kriteriji za izbor su kod mene uvijek raznoliki, a najviše se nakon svih ovih godina svode na to koliko mi nešto uspije zaokupiti pažnju nakon slušanja i navesti me ne nužno na ponovno slušanje, nego na razmišljanje. U tom smislu, malo toga mi je zaokupilo pažnju kao Big Thief i njihov “Dragon New Warm Mountain I Believe in You”, a “Certainty” je tu kao podsjetnik na njihovu neskrivenu hipijevsku crtu za koju pretpostavljam da odbija i privlači podjednak broj ljudi. “Mother I Sober” Kendricka Lamara istaknuo sam pak ne samo zbog sablasnog gostovanja Beth Gibbons, nego i sirovog tematiziranja tema poput seksualnog zlostavljanja kojima se hip hop, pa tako i onaj zastupljen ovdje u pravilu ne bavi. Iz sličnog razloga su tu “What They Call Us” Fever Ray i “Baby, I Had An Abortion” Petrol Girls, pjesme koje pršte prkosom i porukom. S druge strane “Spitting Off The Edge Of The World” Yeah Yeah Yeahs ili “Something in The Orange” su “samo” jako dobre pjesme. Poruka, atmosfera, pamtljivost i još masu drugih faktora će odrediti dojam o nekoj pjesmi i po mogućnosti zakopati vam je u glavi. No ni jedno ni drugo nije manje važno.
Comments