Search

Neočekivan stilski zaokret

Updated: Apr 2, 2019

Je li prepjev pjesama Toma Waitsa nagovještaj novog, kantautorskog dijela karijere Marka Perkovića Thompsona?

Izdrži (Croatia Records, 2019.)


Sad već davne 1999. Ibrica Jusić objavio je kolekciju obrada pjesama Leonarda Cohena "Hazarder". Dvadeset godina kasnije producent tog albuma Nikša Bratoš udružio se s Markom Perkovićem Thompsonom na možda još neočekivanijem projektu - albumu obrada pjesama Toma Waitsa. Na prvu je jako teško povezati barda hrvatskog domoljubnog metala s kultnim autorom Waitsovog kalibra, no "Izdrži" funkcionira kao neočekivano mekan, sentimentalan i zreo zaokret u Perkovićevoj karijeri.


Prodorni, agresivni simfo-metal posljednja dva albuma zamijenjen je akustičnim instrumentarijem i setom pjesama koje, budući da se radi o obradama, izjegavaju eksplicitne političke poruke, ali su odabrane tako da tvore labavi narativ o emigraciji i odlasku s rodne grude. Naslovna pjesma tako je prepjev “Hold on”. Refren "Izdrži, izdržati moraš / srećo, izdržati moraš / uzmi me za ruku, stojim uz tebe / izdržati moraš” postaje tako manje ljubavna izjava, a više oprezna poruka mladima koji odlaze trbuhom za kruhom, posebice kad se doda gostovanje starog suradnika Miroslava Škore i upečatljiv Bratošev doprinos na pedal seel gitari. Melankolija kojom zrači ova verzija kao da poručuje da su svi nestali u nekim drugim zemljama i ostaje samo im zaželjeti da izdrže.


Temu odlaska nastavlja i "Downtown Train", pjesma poznata i po obradi Roda Stewarta. “Hoću li te vidjeti večeras / u tramvaju za grad / snovi mi k’o kiša padaju / po tramvaju za grad”, pjeva Thompson pretvarajući originalnu gradsku romansu u lamentaciju nad onim što iz nužnosti postaje veza na daljinu. Sjetna atmosfera prožima i ostatak albuma. "Blind Love", countryjem obojen duet Waitsa i Keitha Richardsa, pak postaje balada u suradnji s Najboljim hrvatskim tamburašima i gostovanjem Marijana Bana koji unosi svoj gubitnički šarm i s lakoćom ga povezuje sa duhom originala. "Jersey Girl", ovdje "Djevojka iz Gorice", zatvara pak album nešto rokerskijim pristupom i gitarskim solom Jasenka Houre iz Prljavog kazališta.


Ostaje vidjeti radi li se ovdje samo o jednokratnom izletu u drukčije stilske vode ili nagovještaju novog, kantautorskog dijela karijere. Život očigledno umori i najveće domoljube pa možda nije previše u nekoj budućnosti očekivati i autorski americana album Marka Perkovića.


*Zbunjeni? Pogledajte datum objave :)

0 views

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2020.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle