Bez obzira na maratonsko trajanje, "Tha Carter V" je najsmisleniji i najuspjeliji projekt Lil Waynea još od "Tha Carter III" iz 2008.
Tha Carter V (Young Money / Republic, 2018.)
Dugo očekivani "Tha Carter V" bio je zaglavljen u pravnoj bici između Lil Waynea i njegovog nekadašnjeg mentora i izdavača Birdmana punih pet godina. U kreativnom smislu takva situacija uglavnom ne obećava ništa dobro, a pogotovo u slučaju 36-godišnje hip hop legende, posljednjih desetak godina poznatije po promašajima nego pogocima. Unatoč problemima s izdavačem, neujednačenim mixtapeovima i usputnim kolaboracijama, Lil Wayne je izrazito prisutan u suvremenoj hip hop kulturi jer se njegov utjecaj osjeća u trenutnom valu mumble rap izvođača, što je činjenica koju i sam ističe u "Dedicate".
Bez obzira na maratonsko trajanje od skoro devedeset minuta kroz 23 pjesme, "Tha Carter V" je najsmisleniji i najuspjeliji projekt Lil Waynea još od "Tha Carter III" iz 2008. Ključ uspjeha krije se u raznolikosti. Poneki mlađi slušatelj će prigovoriti da su pjesme poput "Uproar" ili "Start This Shit Off Right" staromodni ostaci bling ere ranih nultih, ali na njima zvuči toliko prirodno i energično da im je lako oprostiti radijsku patinu ne tako davne prošlosti. Umjesto da skriva činjenicu da su pjesme nastale tijekom dugog razdoblja, "Tha Carter V" nosi svoju stilsku, tematsku i atmosfersku različitost na rukavu.
Album se otvara s melankoličnom "Don't Cry" s Xxxtentationom čiji emo refren upućuje na mogući sjetni ton albuma, no to je samo jedan od desetak prisutnih smjerova. "Dark Side of the Moon" s Nicki Minaj odlična je RnB balada kakva je nedostajala na njenom nedavnom albumu "Queen", a stvari poput "Took His Time" ili "Famous" pokazuju njegov odavno poznati dar za onelinere. Ipak, ako postoji središte ovog eklektičnog albuma onda je to ekscentrična meta priča "Mona Lisa" s Kendrickom Lamarom. Preko atmosferičnog baladnog beata razvija se priča o slavi i opsjednutosti na tragu legendarne Eminemove "Stan", s Kendrickom u ulozi nestabilnog ljubomornog dečka žene koja je, po njegovom viđenju, opsjednuta Wayneom. Cijela pjesma pršti rijetko viđenom kreativnošću u današnjem hip hopu. Dvojica MC-jeva grade zasebni narativni svijet unutar pet minuta pjesme, na trenutke gotovo bešavno nadopunjujući stil onog drugog. Iako cijeli album ne zadržava tu visoku razinu, "Tha Carter V" svoje teško stečeno postojanje u potpunosti opravdava i obećava potencijalni preporod jedne zanimljive karijere.
Comments