Search

Kratkići: filmska glazba

Soundtrack albumi nominirani za ovogodišnjeg Oscara. Budući da sam obožavatelj filmske glazbe, ovakvih segmenata će biti i češće.


Trent Reznor & Atticus Ross - Mank (The Null Corporation, 2020.)

Nije rijetkost da se u kategoriji za najbolji score kompozitor natječe sam sa sobom, no ovogodišnjom dvostrukom nominacijom Reznor i Ross ne samo da su potvrdili status prve lige holivudskih skladatelja, nego su pritom pokazali da nemaju samo jedan trik u rukavu. Najpoznatiji po atmosferičnim, synthom, elektronikom i klavirom nošenim soundtracima ne previše udaljenim od zvukovnice matičnog benda Nine Inch Nails, Reznor i Ross ovdje ulaze u potpuno nepoznat teritorij. Budući da se hvaljeni Fincherov film koncentrira na nastanak "Građanina Kanea", instrumentalizacija je prilagođena vremenu, bilo da se radi o partiturama Bernarda Herrmanna ili big band glazbi Dukea Ellingtona kao izvoru inspiracije. Unatoč znatno drugačijoj zvukovnoj paleti, Reznor i Ross ipak zadržavaju prepoznatljivi mrak, koji na momente zbog perioda radnje, produkcije i instrumentalizacije podsjeća na "haunted ballroom" radove Leylanda Jamesa Kirbyja poznatog kao The Caretaker.


Trent Reznor & Atticus Ross & Jon Batiste - Soul (Walt Disney Records, 2020.)

Reznor i Ross se ne čine ni kao idealni kandidati za Pixarov crtić, no njihov dio soundtracka za "metafizičke sekvence" filma kristalno je čist psihodelični ambient koji izvrsno funkcionira u kontrastu s jazz partiturom talentiranog klavirista i skladatelja Jona Batistea. Uzet u cjelini, "Soul" funkcionira kao jedan od nekonvencionalnijih i nepredvidljivih, ali i najljepših soundtrackova za neku veliku holivudsku produkciju u novije vrijeme. Poprilično sam siguran da je ovo glavni favorit za nagradu u ovoj kategoriji.


Terence Blanchard - Da 5 Bloods (Maisie Music, 2020.)

Kompozitor Terence Blanchard i redatelj Spike Lee toliko su puta surađivali da se čini da jednostavno više ne može biti većih iznenađenja. Spoj orkestralne glazbe i snažnog jazz upliva s ponekim grandioznim djelom inspiriranim ratnom tematikom filma funkcionira solidno, no nema snažne melankolično-emocionalne komponente koja je obilježila primjerice "25 Hour" iz 2002., a ni jazz funk energije njihove prethodne suradnje "BlacKkKlansman" premda su oba filma smještena u slično vremensko razdoblje kraja šezdesetih i početka sedamdesetih.


James Newton Howard - News Of The World (Back Lot Studios, 2020.)

Vrlo dobar score veterana Jamesa Newtona Howarda za vestern Paula Greengrassa uspijeva spojiti orkestracije po kojima je poznat (Nolanov "Dark Knight"), prigušene lirske momente i i za jezik filmske glazbe netipične instrumente poput bendža. Ovo je i najtradicionalniji score od nominiranih, no unatoč povremenim izletima u predvidljive sladunjave orkestracije, u pitanju je uhu ugodan soundtrack koji bez problema može funkcionirati i kao pozadinska glazba.


Emile Mosseri - Minari (Sony Music, 2021.)

Ovo je prva nominacija za mladog kompozitora Emila Mosserija koji je pažnju na sebe skrenuo 2019. sjajnim soundtrackom za "The Last Black Man in San Francisco". "Minari" nema tu melodijsku eleganciju, niti tako prepoznatljivu glavnu temu, no još jednom predstavlja Mosserija kao veliku nadu filmske glazbe sposobnu kreirati uvjerljive emocionalne krajolike pomoću sjajno iskorište neoklasične palete zvukova koja je posljednjih godina popularna u nezavisnim(ijim) produkcijama zahvaljujući skladateljima poput Maxa Richtera, Dustina O’Hollorana i pokojnog Jóhanna Jóhannssona.

139 views

Recent Posts

See All

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2021.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle