Search

Razglednica iz druge dimenzije

Unatoč naizgled fatalnom manjku koherencije, "Aviary" Julie Holter nije težak ni neprohodan album. Upravo suprotno - prozračan je i pristupačan unatoč toj neuhvatljivosti.


Aviary (Domino, 2018.)



Šesti album Julie Holter povratak je kolažnom pristupu odličnog prvijenca "Tragedy". Prethodnici "Loud City Song" i "Have You in My Wilderness" bili su orijentirani prema konvencionalnijim pop strukturama, premda su zadržali vokalnu i kompozicijsku ezoteričnost koja ju je u startu i odvojila od srodnih indie pop autorica naslonjenih na art rock ostavštinu kasnih sedamdesetih i osamdesetih.


Svojim proizvoljnim tokom "Aviary" pak raskida s bilo kakvom idejom jednostavne, izravne pristupačnosti. Većina recenzenata čita njegovu kaotičnu, nasumičnu prirodu kao odgovor na nesigurnu svakodnevnicu koja nas okružuje, ali meni se čini da je u pitanju intimnije ostvarenje nego što takva eskapistička ideja sugerira. Kroz gigantskih devedeset minuta "Aviary" nudi cijeli niz raspoloženja, od melankolije do ushita, ponekad u istoj pjesmi, a njegova najveća pobjeda je što sve te sukobljene emocije i zvukove koje ih izražavaju predstavlja kao neprekinuti tok svijesti.


Ništa na ovom albumu, pa čak ni vrlo pristupačni singl "I Shall Love 2", ne može se opisati kao konvencionalno. Ritmovi su razasuti, prije sugerirani negoli aktivno izraženi. Glavni prostor na većini pjesama zauzimaju prozračne klavijature, slojeviti, višekanalni vokali i kontrabas koji igra ulogu svojevrsnog naratora kroz cijeli album. Dobar dio pjesama ima razdužene uvodne i završne dijelove u kojima gudački i puhački aranžmani djeluju kao rastegnuta žvaka. Unatoč tom naizgled fatalnom manjku koherencije, "Aviary" nije težak ni neprohodan album, upravo suprotno - prozračan je i pristupačan unatoč toj neuhvatljivosti.


Možda stvarno jest u pitanju bijeg od svakodnevnice. No taj bijeg nije puko gašenje TV-a, društvenih mreža i Internet portala na sat i pol. On je putovanje u neku drugu, paralelnu, uzrocima i posljedicama manje opterećenu dimenziju u kojoj emocije teku slobodno poput nadrealnih aranžmana ovog albuma.



0 views

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2020.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle