Search

Reper interneta

Odmakom od dosadašnjeg industrijskog hip hopa prema bizarnoj post-everything RnB fuziji, JPEGMAFIA pokazuje da snažna kreativna iskra prošlogodišnjeg “Veteran” nije bila slučajnost.

All My Heroes Are Cornballs (EQT, 2019.)


Barrington Devaughn Hendricks a.k.a. JPEGMAFIA nije prvi izvođač kojem je internet inspiracija i česti fokus tematike pjesama, ali svakako je jedan od najzanimljivijih i najuspješnijih u tom zasad još ne posve definiranom polju postdigitalnog popa. U jednom od urnebesnih promotivnih Youtube videa Hendricks, odmilja poznat kao Peggy, objašnjava poprilično zbunjenom Jamesu Blakeu kako mu klasična refren-strofa-refren ne predstavlja previše već više cilja na pamtljive fragmente pjesme, audioekvivalent memeovima. Njegova složena, bizarno strukturirana glazba pogotovo na ovom albumu atmosferski podsjeća na vaporwave, omiljeno-omraženi internet žanr koji svoju snagu uglavnom gradi na odmaknutom, ironičnom odnosu prema nostalgiji, a ne agresivno-konfrotacijskom stavu.


Odmakom od dosadašnjeg industrijskog hip hopa prema bizarnoj post-everything RnB fuziji, JPEGMAFIA pokazuje da snažna kreativna iskra prošlogodišnjeg "Veteran" nije bila slučajnost. Unatoč toj razlomljenosti i nepredvidljivim izmjenama pjesme posjeduju primjetan melodijski upliv i sve skupa zapravo zvuči jako ugodno, čak i ako za rapidne izmjene repanja i pjevanja treba i više od nekoliko slušnja da bi se sve uspješno polovilo.

"All My Heroes Are Cornballs" u tekstualnom dijelu također nastavlja komplicirani odnos s internetskom kulturom. "Beta Male Strategies", kako sam kaže, koristi jezik trolova protiv njih samih. Singl "Jesus Forgive Me, I Am a Thot" pak miješa vjersku imaginaciju, ambivalentna rodna određenja i kompliciranu, često nepostojeću crtu između undergrounda i mainstreama u današnjoj glazbenoj industriji.


Cijeli niz pjesama prelaze bezbolno jedna u drugu nudeći koloplet referenci, tema i citata. "BBW" namjerno dijeli naslov s jednom poznatom skraćenicom, ali zapravo znači "Black Brian Wilson", što možda i najbolje opisuje razinu ambicije - pop autor koji potpuno i sveobuhvatno trascendira granice svog žanra. Sve navedeno, od instrumentalizacije do odabira tematike, upućuje na to da ovaj album nije mogao nastati ni u jednoj drugoj točki u vremenu. Samim time opravdava postojanje JPEGMAFIJE kao autentičnog proizvoda interneta čak i kad izvrće njegove vrijednosti i estetiku protiv njega.

0 views

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2020.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle