Search

Eminem: dnevnik jedva oživljenog

Album zvuči kao da netko nasumično mijenja radio stanice sve u svrhu pokazivanja svestranosti i relevantnosti, ali krajnji je rezultat kaos umjesto eklektičnosti.

Revival (Interscope, 2017.)

Eminemov deveti album nudi poznate tematske uzorke, grozomorne glazbene odluke i dokaz da jedan od najtalentiranijih repera svoje generacije nije nužno podjednako talentiran kao kompletni izvođač.


"Revival" ponavlja radiofoničnu formulu nekoliko recentnijih izdanja pa se preko eklektičnih glazbenih podloga redaju refreni u izvedbama mahom pop zvijezda. Gotovo svaka pjesma zvuči kao potencijalni singl, i to je s obzirom na Eminemov komercijalni doseg sasvim očekivano, no rastrgana priroda pjesama odaje nesigurnog izvođača pod stalnim pritiskom dokazivanja. Taj dojam potvrđuju neprekidna tekstualna propitivanja koja se kreću od kompleksa manje vrijednosti do otvorene mitomanije.


Zamišljen kao društveni komentar kombiniran s ponovnim dokazivanjem vlastite vrijednosti, pretrpani "Revival" bavi se svim i svačim, od očekivanog nezrelog humora, jednako očekivanih osobnih problema, do nezaobilaznog Donalda Trumpa i rasizma. Primjerice, "Untouchable" uspijeva pozitivnu poruku o položaju crnaca u Americi zakopati unutar šest minuta neslušljivog rap rocka, "Like Home" s Aliciom Keys napad na Trumpa izvodi preko glazbe idealne za prodaju mobitela, deterdženata i piva, a "River" s Edom Sheeranom još je jedna lamentacija o muško-ženskim odnosima nošena instrumentalom koji bi i Nickleback odbacili kao previše otrcan. Album zvuči kao da netko nasumično mijenja radio stanice sve u svrhu pokazivanja svestranosti i relevantnosti, ali krajnji je rezultat kaos umjesto eklektičnosti. Marshall Mathers može sve pa se tako odlučio okušati u pomodnom trap triplet flowu na "Chloraseptic" koji mu stoji kao motoristička jakna sredovječnom poslovnjaku, ali čak i u old school podlogama Ricka Rubina u "Heat" i "Remind Me" koje su mu očigledno više po guštu i dalje djeluje nategnuto i neinspirirano.



Eminem nikad nije bio poznat po osobitom uhu za beatove, no odluke sempliranja hitova poput I Love Rock 'n' Roll Joan Jett ili Zombie The Cranberriesa imaju smisla samo u kontekstu pokazivanja koliko novaca može izdvojiti za autorska prava. Osim pokojeg hita, Revival je samo utjeha, dokaz veličine i važnosti svom nesigurnom autoru.

26 views

​ I might be wrong: blog © Karlo Rafaneli, 2020.

  • Facebook - White Circle
  • Twitter - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Bandcamp - White Circle